vrijdag 8 oktober 2010

IK VORDER UW PAARD!

Iedereen heeft zijn gektes, klein of groot. Onder mijn kleine gektes vallen onder meer pijproken en Flikken Maastricht. Die serie is me merkwaardig onder de huid gekropen. Ik val er u nog één keer kort mee lastig. 
Vandaag een uitstekende aflevering gezien: perfecte montage, mooie cameravoering, kleurrijke locaties, twee voorbeeldig met elkaar verweven verhaallijnen, en als slagroom op de taart nog een goeie cliffhanger ook, die me al doet verlangen naar volgende week. Alle acteurs waren in topvorm, er was een mooie bijrol voor een Limburgse koster, en zélfs Helmert Woudenberg was redelijk natuurlijk in zijn spel en spraak. Eén koddig moment was er wel. Toen er een achtervolging moest worden ingezet in een landelijke omgeving, passeerden er toevallig twee meisjes te paard. Wolfs, onze held, trok zijn legitimatie te voorschijn en zei: 'Politie Maastricht. Ik vorder uw paard.' Om daarna een stevige draf in te zetten. Eerst was ik teleurgesteld in mijn nieuwe favoriete serie. Dit ging te ver. Tot ik me herinnerde dat Victor Reinier in die mooie ridderfilm De brief voor de koning van Pieter Verhoeff heeft gespeeld. In die tijd was hij, dit terzijde, tijdelijk mijn benedenbuurman en droeg hij een forse baard. Dit moest dus wel een inside joke zijn, een speelse verwijzing naar Reiniers filmische ridderdom. Tongue in cheek, ook dat nog! Ik vind Flikken Maastricht steeds beter worden! Volgende keer over André van Duin.

6 opmerkingen:

Alphons zei

(-;

Jan-Paul van Spaendonck zei

Ik ken :), maar wat betekent (-;?
Wordt er eens gereageerd op mijn blog, doen ze het in digitale geheimtaal....

Alphons zei

Tja. Zover ik weet is het eigenlijk hetzelfde, een glimlach, een neus en een knipoogachtigiets. Deeenk ik. Ik wacht met smart op je overige bijdragen, van bijvoorbeeld oh oh cherso..

Roberto zei

http://www.astro.umd.edu/~marshall/smileys.html

Jan-Paul van Spaendonck zei

Dank heren. Oh oh cherso????

Jan-Paul van Spaendonck zei

Inmiddels een seconde of zes gezien van 'Oh oh cherso'. Maar neen, er zijn grenzen.