dinsdag 18 juli 2017

Kringloop, kamerjas, zomerstop


Dozen vol boeken en dvd's gingen naar de kringloop. En twee tv's. Videobanden wilden ze niet hebben, die verdwenen even later in de krochten van de stad om ter plekke vermalen te worden. Nadat we ze in de ondergrondse afvalcontainer hadden geworpen hoorden we een krakend geratel. 101 Dalmatiërs werden vermorzeld, zo reken je af met nostalgie.
De bedoeling van een kringloopwinkel is natuurlijk niet, dat je ruimte creëert om die meteen weer op te vullen. Maar een enkel deeltje Simenon kon ik toch niet laten liggen. En die bordeauxrode ochtendjas à vier euro al helemaal niet. Zo'n jas waarin de helden van romantische komedies hun ontbijt nuttigen, in penthouses in Manhattan of Notting Hill. Daarin gehuld, de gladde stof strelend om mijn naakte huid, zou ik nog comfortabeler mijn ochtendklusjes kunnen doen.

Zo zit ik vanmorgen achter de pc als een negentiende-eeuwse kamergeleerde. Geen butler die me een zachtgekookt eitje komt aanreiken helaas, en mijn koffie moet ik ook zelf zetten.
Ik surf op het net om inspiratie op te doen maar al wat is zie zijn de tekenen van vertrek, ontspanning, zomerreces. Teugels worden gevierd of overmoedig in de lucht geworpen. Collega Vitalski vervolgt zijn dagelijkse blog vanuit Wissant, nabij Cap Griz-Nez. Mijn broer maakt Franse campings onveilig. Ik lees reisverslagen en zie vakantiefoto's. De Nijmeegse Vierdaagse is begonnen. Morgen wordt het eenendertig graden, zegt mijn weersite.

Ook mijn verplichtingen nemen af. Nog twee koorrepetities voor de zomerstop. Een aardig klein klusje voor de muziek bij een film. Een boek persklaar maken, u hoort er nog van. Hoog tijd, denk ik, om ook deze zelfgekozen verplichting, het bloggen, even stop te zetten.

Ik wens u allen een heel goede zomer toe, en laat weer van mij horen!


Geen opmerkingen: