vrijdag 24 juni 2016

Code oranje


Code oranje trok ongemerkt aan de stad voorbij. Wel was het zwaar weer - de klamme lucht woog meer dan anders. Er vielen nu en dan wat dikke druppels uit die verdikte atmosfeer, en tegen middernacht was er een enkele bliksemschicht te zien die de hemel even verleidelijk aanlichtte, maar opluchting bracht dat niet: het bleef broeierig en drukkend warm.
De volgende morgen merk ik dat ik verkouden ben, en dat mijn brein niet werkt zoals ik zou willen. Ik wring het uit, probeer er een geschikt onderwerp uit te persen, maar iets anders dan zweetdruppels geeft het niet prijs. Als ik nog op papier zou schrijven zoals vroeger, waren er nu plekken uitgelopen inkt zichtbaar rondom deze moeizaam opgestelde woorden.
Dus, trouwe lezers: ik geef mezelf vandaag vrijaf. Volgende week hoop ik u op deze plaats weer een aflevering uit de avonturen van Rookzanger te kunnen aanbieden.

Geen opmerkingen: